Thursday, July 8, 2010

.:Ala...:

Salam....kome..wat pe tu???hehe...hari ni Ayong nk berkongsi beberapa 'Ala...' ye..ade juge sesetengah org tu sebut 'olor...'. bagiku maksud same saja ye.ia berupa sejenis keluhan ye,bkn sejenis kuih.kalo kuih tu,namenye 'ondey-ondey, bkn 'olor...'hihihi....Baeklah.Mari kita mulakan dgn ala yang pertama...
Ala....layout cun dh x bley gune dh
Huuuuuu...seperti yg lihat skang ni.layout blog ni sudah bertukar kn.fyi,pertukaran ini bukanlah utk suke-suke.pertukran in adalah terpakse!!waaaaa..xtw la nape tbe2 je scrappin' blog layout tu x menjadi.katenye ade mslh sket kt website tu..nak x nk terpaksela ak tuko gak layout ni dgn berat hatinye.huhuuuuuuu...T_T
Hurm..jenuh dh ak cari.sgale ceruk website ak g...last2 ni gak yg mnjadi pilihan hati.hehe...huhu...santek x pink kal?erm...bg ak bley la thn.tp ak prefer layout cun sbelum ni lg...hehe..pape pn Tahniah la ye kt aku sbb tuko layout baru...!!!hahaha....(ayat sdapkn hati..)
Ala...malam ni nk pulang ke sarang dh
Erm...hari ni,8hb Julai 201.ye ye...memang ak x silap dh.mlm ni ak akan berangkat pulang ke sarang...pulang ke menara gadingku; UniSZA @ UDM @ Kusza..haha.bulatkan yg mne 1 pilihan yg anda suka.
Setelah 2 bln lebih ak bersenang-lenang,bergumbira di rumahku syurgaku ni,akhirnye terpakse la aku melangkahkan kaki naik Bus Nini balik Terengganu malam ni (semoge selamat smpai.Amin...).Ala....tak bestnye prasaan ni.meskipun ak tgk ramai je mmbe2 aku yg excited & teruje giler nk blek u,namun itu sume tidak mampu mempengaruhi keberatan hatiku pulang ke sarang itu...huhu...memang ak x bley trime tgk sgala jenis post,status,komen kt fb,ym, mostly pn berkisar tentang keterujaan mereka pulang ke sarang...hu.Bagi aku; Ala...dh nak balik u dh.huhuhu...V_v
Back-to-School Joke
Ala....nanti mesti rindu rumahku syurgaku
Ye...aku tahu perkara pertama yg akan berlaku mlm ni adalah cucuran air mata yg akan berlinangan jatuh tym ak nk naik bus nnt.Huh!sgguh aku x suke prasaan tu...prasaan sdey & berat nk tinggalkan insan-insan yg tersayang.Aku pasti aku akan merindukan Ibuku,Ayahku,Opahku,Adik-adikku, tak lupe juge kucin2ku di rumah ini...Ala...Tak bestnye prasaan ni.>_<
Aku pasti aku mesti akan homesick...Meskipun aku telah dididik utk hidup berdikari di asrama sejak Form1 lg,tapi smpai skang aku masih lg xtw cmne nk bagi rase kurang sdey ketika nak blik asrama.Nak2 plak kalo dh duk bercuti lame kt umah kn...huhu.Sesungguhnya aku memang x tahu camne nk bagi tak menangis ble nk nek bus nnt.paling2 sket pn mesti bergenang air mate ni...huuuu....ni pn dh stat sebak dh ni..isk isk...T_T

Back To School Frown

Ala...malasnye nak hangkut barang nanti
Ye...bile dh smpai esok,ble dh check in,kena mulakan sesi penghijrahan ye.kena la hangkut satnike (B.Perak:segala) jenis beg,kotak,bantal,baldi,kotak lg,beg lagi,bantal lagi....hahahaha..memang wei.usahle kome bayangkn,mesti x caye punye barang aku byk cmtu.@_@
Jauh kot nk hangkut brg nnt...drp blok UU Tingkat 2,ke blok N Tingkat 4....jauh x??bg yg xtw,meh aku tlg jwbkn.YA MEMANG CYES JAUH + SANGAT TINGGI YE!!!!hahaha...nasib bek ahli2 gengku ini ada 2 org kakak yg baik hati memandu kereta ke Universiti,makanya,x perlu le aku mengheret brg2 ku itu.Hanya Hangkut turun blok UU, Masukan dlm kete.Kemudian Keluarkan dari kete,Hangkut semula ke Tingkat 4 Blok N...wah...kalaulah ianya semudah yg dikata..ish3.memang x mudah wei....Kesimpulannya,Ala...nak kena hangkut barang wei...hihihi
Ala...Tak tahu le nnt dapat wireless ke tak
Huhu...memandangkan blok N tu blok baru,maka ianya agak jauh ye dari blok akademik.Maka,kebarangkalian tak dapat wireless tu amatlah tinggi ye.Dan,kalo x dapat wireless, Maka x dapatlah nk on9. Justeru itu,x dpt le nk hapdet blog ni nnt.Huwaaaaa....
Tapi xpe2...it's not the end of the world.ak dh siap sedia dh ngn plan B & C.kalo x dpt wireless aku akan mencari sumber2 jalur lebar yg bley aku pautkan..hehe..tak pn,last choice,beli jalur lebar sendiri...erk...ni memang aku akan letak LAAAAAAASSSSSSSSSSSSt sekali ye...hahaha.Oleh itu,bersiap sedialah kpd barang siapa yg mempunyai jalur lebar terutamanya A_ _ _ _A ....sile isi tempat kosong.ngeh3...=P
Ala....5 je...
Baeklah...setelah dihitung cukuplah 5 Ala aku...Ala...5 je ke???hahahahaha.cukup2 la kan,kang kome juge x larat nk bace karutan aku ni.hihihi...Apa2 pun...Yang sebenonye.Tak Baik mengeluh ni kan.Maka, ape kate kita abaikan satnike jenis 'Ala' di atas,kita mulakan Sem7 ini dgn semangat baharu...Ingat segala azam,harapan & cita-cita.First thing 1st ok????hehehe...
Kepada teman2ku, Selamat Pulang ke Sarang ye Semua...Kepada ahli keluargaku, Ampunkan dosa Kakyong, Restuilah perjuangan Kakyong ye..Semoga segala impian menjadi kenyataan..Terima Kasih kalian..Sekian,jumpe lagi...^_~

Backpack

AyongPulangKeSarang...

2 comments:

Anonymous said...

ala, plan nk lepak sesame ari jumaat ngan ida x jadik.. ala, frust gile.. waaaaaaaa~

lina said...

aku pun rasa sedih la yong..uhuhuhu...

All da best 4 dis new sem!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...