Saturday, June 12, 2010

.:A successful story of a bright girl...:.

Salam...Ape kabo kome?harap2 sehat le sume ye..hehe.aah.ak baru je blek dari kelantan rabu lepas.tp baru hari ni ak ade idea nak berkarya ape kat sini (ceh!karya le kunun...).nak dipendekkan cite sebelum ia jadi panjang,kali ni ak x nak cite pasal kesah perlancongan ak ke kelantan.but,this post is actually a very special entry made in dedication to my beloved fren whose her birthday is today:12 June 2010...hehehe...=P

Selamat Ulang Tahun Nadzrah Hambali!!Sweet 20 sumting...ngeh3...
Alkesahnye aku kenal Si Nadzrah ni mase aku blajo kat SBPI Gopeng dulu.aku engt lg,mase mule2 aku kenal die adalah di dalam dewan sekolah.mase tu kitorang kena baris ikut kelas,maklum le orentasi...(cyes!i hate this stuff!!!huhu).mase tu aku tak de kawan nak ajak kapel duk same2.lantas ak pun dengan ramahnye, pegi la tanye beliau ni kan."Erm...awak dah ade kawan nak duk same dalam kelas nanti ke?"ceh...skema gler kan.hihihi.pastu beliau dengan pandangan yang bajet bagus dengan banggenye menjawab "Dah!!" huhu...aku sedih sebab nampaknye ak sorang je la yang xde kapel lagi ni.isk2..so,my 1st impression kat Nadzrah ni adalah berbunyik begini: "Huh!!sombong gler minah ni.pandang orang slack je....sumpah ak tak nak kawan dengan budak ni!!!" hahahaha...cyes wei.x tipu..memang itu le yang aku pikir mase tu.Tetapi yela kan,kalo dah jodoh tu tak kemana kn..ngeh3...

Aku pun tak tau camne aku bley terduduk same dengan Nadrzah ni dalam kelas tapi yang aku pasti at 1st kitorang memang tak duk same.tapi setelah beberape minggu kelas berjalan,baru kitorang duk same dan aku pun tak ingat kenapa dan bagaimana.usah ditanye ye...cehhhh

Kemudian mule la saat2 aku kenal, n get closer wif this Nadzrah...rope2nye Nadzrah ni idok le sombong mane pun.maybe mule2 je kot.aku rase orang yang x kenal ak pun akan cakap aku ni belagak kot.hahaha....satu persatu sifat Nadzrah ni ak tahu (in & out maybe..he).Beliau ni seorang yang sangat sempoi ye....a very-easy-going-person.memang senang b'kawan dgn die ni.Banyak bende yang die tak kesah.Ayat fav die "Ikut le ko..."hahahaha...Ha!lagi 1 kalo kite ajak die wat sesuatu perkara di masa hadapan,mesti die bagi ayat camni "Erm...Tengok le camne nanti..."hahahaha..mule2 tu memang aku x pueh hati dgn ayat2 beliau ni.tapi lame2 macam dah lali kot.bagus gak kawan camni...senang kompromi...hehehe...

Alamak...macam dah nak panjang je post ak ni.aish...xpele..dipendekkan cite,aku suke kawan ngan Nadzrah ni sebab:-

1:Simple & tidak berkire....memang cyes,tenang & senang sumenye..hihihi

2:Klakor & very entertaining...cyes wei.nak2 plak beliau ni sungguh pandai buat plenty of mimiks muka ye.and kalo dlm kelas tu,selain aku, Nadzrah la kot budak pompuan yang gelak jahat...hahahaha V_v

3:Pandai melukis...aku slalu suh die wat graf yang free hand tu.ha...lagi 1 Mod M3 yang ade pelan & dongakan tu.memang itu le kepakaran beliau...hahaha

4:Pandai menyanyi...nak2 plak kalo lagu P. Ramlee,Sudirman & her most favret Al-Jawahir..hahaha=P

5:Selalu tido dalam kelas....Siap kena perli2 ngan ustazah lagi.tapi beliau tetap kebal.Tabik Spring la Beb!!!hahaha

6:Cekal & Tabah...Setelah mengharungi segala jerih perih kehidupan yang aku pun belom tentu lagi mampu menghadapi sume itu,Nadzrah memang KUAT.Dan lihatlah sekarang, she's 1 of my great frens.studying medic in UM...yeah!!isn't she's great???maybe she is also 1 of my idols,my inspiration too....Syabbas beta Syabbas!!!hehehe...^_^

7:Kadang2 hangen....tbe2 je nnt beliau boleh x pueh hati ngan orang.tapi die cepat je cool nye.ngee....

8:Ade banyak cita2....actually,ak x penah le dengo die sebut cite2 die nak jadi Doctor sblum ni.mungkin sebab Nadzrah memang ade terlalu banyak cita2 kot.kalo list pun,memang akan berjela le post ak yang dh memang sedia panjang ni..hihihi

9:Kreatif...ye.beliau memang berseni.dulu mase skolah aku selalu kagum ngan barang2 dan hasil kerja beliau.memang amat berseni ye.cthnye mcm bantal nugget unta & stokin jari jemari kaki beliau...i loike!!!hihi^0^

10:Cun....hehehe..kawan aku...memang le cun kan...ngeh3...


Menuju puncak....cehhhh
Aku tahu ko x bape suke gambo ni.tapi ini je yang aku rase seswai...Maap ye labu...hihi=P

I am so glad that i've got the chance to meet this girl who i can call & rely on as my bestfren...
dulu,kini & selamanya...Maceh ye labu..^_^


Finally...This is a successful story of a bright girl named Nadzrah Mohd. Hambali...

Semoge impianmu menjadi kenyataan dear...

Where ever it goes & what ever it takes...i just know that u alwez can do it bebeh.and i do alwez have faith in you...just be yourself & let the spirit leads the one & only you....

Dr. Nadzrah Hambali to be...^_~

p/s:1 of my guests recommended that i should write my posts in full spelling.ejaan penuh ye....erm,kali ni aku cube.dan tengok lah hasilnye...kome rase patotkah aku terus menulis begini?sbb mungkin kome pun tak paham gak kan keshortforman aku kan....hehe...Btw,thanx yaa 4 d suggestion!!!^_^

4 comments:

Unknown said...

wehhh hahahah ak gelak jht eh??
isk2 bab 1st impresi tu mmg xyahla.sume org pon akn pk -ve pase ak mule2 hahah
segan gile bace entry ko ni huhuh

Syahidah Mohammad said...

aah.gelak jahat kn.tp dolu2 je kot wei.he..segan sbb rase diri ini dihargai ke???hahahaha

Unknown said...

hahah mcm tu le kot.ngee ~~~

Syahidah Mohammad said...

ye...ak mmg menghargai ko.maceh ye labu jd kwn ak...^_~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...